Українська Українська Русский Русский

Людина, його трудовий шлях і пенсійна справа унікальні...

Пенсійний центр
- юридична допомога з пенсійних питань -

+38 066 368-65-59
+38 098 040-19-93

Пенсія поліцейського в зоні АТО

Під час несення служби поліцейські щосекунди ризикують своїм здоров’ям і життям заради забезпечення порядку, захисту громадян, попередження та припинення правопорушень. Саме через підвищений ризик для життя та здоров’я поліцейські мають додаткові гарантії, зокрема, на вихід на пенсію за вислугою років.

Окрім загального права вийти на таку пенсію питання пенсії поліцейському постійно регулюється й у нових НПА та ситуаціях. Не виключенням стала й ситуація з бойовими діями в зоні АТО. Приміром, згідно з постановою КМУ № 393 час проходження служби, коли поліцейський брав участь в антитерористичній операції, зараховується на пільгових умовах. Зокрема, місяць перебування у зоні АТО дорівнює трьом місяцям проходження служби.

Така система є соціально орієнтованою та винагороджує особу за ризик своїм життям і здоров’ям заради безпеки та миру в державі. Однак, як засвідчила практика, під час її реалізації виникло безліч проблемних моментів. Серед таких проблем постало питання, що робити співробітнику поліції, що перебував у зоні АТО, якому з урахуванням пільг постанови КМУ № 393 вистачає стажу для виходу на пенсію за вислугою років, однак це у свою чергу суперечить законодавству, відповідно до якого для виходу на пенсію за вислугою років особі необхідно мати певну кількість саме календарних років?

Для відповіді на це питання слід звернути свою увагу на позицію ВС з цього питання.

Обставини справи полягали в тому, що поліцейський вирушив до зони АТО і здійснював військову службу там. Після закінчення служби в АТО він вирішив вийти на пенсію за вислугою років із урахуванням пільгових умов періоду участі в антитерористичній операції, однак йому було відмовлено на тій підставі, що спеціальне законодавство про пенсійне забезпечення вимагає саме календарних років служби, а не перерахунку пільгових.

Таку відмову поліцейський вважав незаконною, а тому вирішив оскаржити її в суді. Суд першої інстанції виніс рішення на користь позивача, однак апеляційний розгляд скасував повністю рішення суду першої інстанції.

Вирішальним у справі було рішення Верховного суду, відповідно до якого позовні вимоги були задоволені. Зазначену позицію ВС було сформовано з таким аргументуванням: дослідивши питання, ВС з’ясував, що спеціальним законодавством про пенсійне забезпечення установлені вимоги у вигляді певної кількості саме календарних років служби, однак відповідно до постанови КМУ № 393 один місяць у зоні АТО прирівнюється до трьох місяців несення служби.

Судом було зазначено, що навіть відсутність календарної вислуги років не має стати перешкодою для призначення пенсії, оскільки позивач має пільговий стаж, що був зарахований відповідно до постанови КМУ.

Таке твердження підкріплюється тим, що мета постанови КМУ № 393 полягає в конкретизації нормативного регулювання задля вирішення питань, які виникають стосовно призначення пенсії за вислугу років, зокрема, й на пільгових умовах.


Задати питання

Відгуки наших клієнтів