Адресна допомога внутрішньо переміщенним особам
Деякі зміни щодо надання щомісячної адресної допомоги ВПО
Як відомо, з 7 жовтня 2014 року особи зі статусом ВПО мають право отримувати щомісяця адресну допомогу, яка повинна покривати витрати на проживання та на оплату комунальних послуг.
Допомогу виплачують особам зі статусом ВПО, які переїхали з тимчасово окупованої території – Донецької та Луганської областей, а також із Автономної Республіки Крим.
Виплату здійснюють не більше ніж на 6 місяців. Її розмір залежить від категорії, до якої належить особа (пенсіонер, студент, особа з інвалідністю, працездатна особа). Призначення виплати здійснює орган з питань соціального захисту населення за місцем фактичного проживання.
9 листопада 2021 року набули чинності зміни до порядку отримання такої допомоги, які дещо спростили її отримання. Пропонуємо до вашого огляду аналіз таких змін.
По-перше, раніше під час подання другої заяви на отримання адресної допомоги особа повинна була надавати ті самі документи, які подавала вперше, у тому числі й довідки про взяття на облік ВПО усіх членів сім’ї. Тепер таку вимогу скасовано. За умови, що жодних змін не відбулось, особа, яка бажає отримати допомогу на наступний шестимісячний період, лише подає відповідну заяву. Всі інші відомості, потрібні для виплати допомоги, орган отримує із раніше поданих документів.
Що стосується інших членів сім’ї, а саме встановлення факту перебування їх на обліку ВПО, то таку інформацію перевіряють із використанням інформаційних систем Мінсоцполітики.
По-друге, з’явилася можливість подання заяви про виплату на наступний шестимісячний період або припинення виплати допомоги через портал «Дія». Заяву формують автоматично. Це можливо у разі проходження автентифікації з використанням електронного підпису.
Проте існують певні перепони. Зокрема, якщо стосовно особи або членів її сім’ї буде відсутня інформація в Єдиній інформаційній базі ВПО, подання вищенаведених заяв блокуватиметься.
Подання заяв у такому порядку також не потребує додаткового подання інших документів, оскільки відомості з них самостійно отримують із інформаційних систем Мінсоцполітики на запит порталу «Дія».
Заяву розглядають у ті самі строки, а про результат розгляду заяви можна також дізнатися на порталі «Дія».
Слід зазначити, що такі дії матимуть позитивні наслідки, адже значно спростять подання заяв про отримання допомоги та власне її отримання.